Krausz Titiana – Mediator autorizat de CONSILIUL DE MEDIERE
Alegeţi: Soluţia care Onorează / Acordul care Creşte / Împăcarea care Uneşte!
Activități desfășurate: Informare, Consiliere şi Mediere
Informații contact: e-mail: oameniipacii@gmail.com, telefon: 0744.693.299
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
„Casă Păcii” are ca obiect medierea, o alegere a vieţii şi este spaţiul viu în care dezacordurile sau neînţelegerile găsesc sprijin pentru a se transforma în: acorduri, soluţii sau împăcări.
Deoarece în foarte multe cazuri nici nu există un conflict, am ieşit în întâmpinarea persoanelor care caută pacea şi care nu doresc să transforme o neînţelegere într-un conflict, cât şi a persoanelor care trăiesc într-o stare conflictuală, dar care caută sprijin pentru readucerea stării de pace deplină în viaţa lor.
Astfel că, în acest spaţiu viu, judecarea, separarea, ura sau umilirea nu mai au loc. Sprijinim realizarea acestor obiective deoarece acestea ne reamintesc tuturor că suntem fiinţe superioare, să onorăm viaţa care este un drept natural primordial al tuturor oamenilor şi să acţionăm cu respect şi cu recunoştiinţă în tot ce facem.
Ne onorează ca prin activitatea noastră să realizăm astfel de obiective benefice vieţii, deoarece ca fiinţe superioare suntem înzestraţi cu conştiinţă şi raţiune, calităţi deosebite pe care dacă le susţinem şi le creştem, vieţile tot mai multor oameni se vor schimba în mai bine.
La fel, ne onorează să contribuim la realizarea unor relații bune între oameni prin restabilirea: dialogului, a comunicării şi a echilibrului atunci cand există neînţelegeri între două sau mai multe persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat.
Totodată ne dorim să asigurăm şi prevenirea sau rezolvarea disputelor, păstrarea, relansarea și reconstrucția relațiilor de colaborare între părțile aflate în conflict.
Astfel că îi aşteptăm cu drag pe cei cărora le sunt afectate (negativ) drepturile, interesele, valorile sau imaginea, pentru a le facilita negocierile și pentru a-i sprijini în soluţionarea problemelor.
Mediere PRO BONO. Pentru oamenii care caută PACEA oferim lunar câte un serviciu de consiliere în regim PRO BONO.
Activităţile de mediere se realizează de Mediator autorizat de către Consiliul de Mediere.
Pentru mai multe detalii şi pentru programări vă rugăm să ne contactaţi la adresa de e-mail: oameniipacii@gmail.com
Mai jos se regăsesc şi alte informaţii despre această activitate.
Notă: Toate datele şi informaţiile personale au caracter confidenţial şi solicită reciprocitate tuturor persoanelor implicate.
„Nu există conflict. Există o nemărginită dorinţă de viaţă! ALEGEŢI ÎMPĂCAREA nu judecarea!”
„Dacă privim alegerile actuale de soluţionare a unor conflicte şi esenţa lor, pe calea justiţiei sau pe calea împăcării, observăm că judecarea este o alegere a minţii, iar înţelegerea, o alegere a sufletului minţii.”
Din această perspectivă, misiunea noastră, este o misiune a păcii, care îi onorează pe toţi cei care aleg să îşi soluţioneze disputele prin împăcare.
Ca mesageri ai păcii, la fel, ne onorează să fim activi pe „Piaţa relaţiilor interumane”, spre a le reaminti oamenilor şi de valorile care îi guvernează, precum: Bunăvoinţă, Înţelegere şi Iubire.
Când suntem dispuşi să renunţăm la superficialitate şi să vedem relaţiile în esenţa lor, noi descoperim că fiecare suntem şi prezenţe vii în vieţile celor din jur şi că, de fapt, ce avem de făcut este să ne ajutăm la identificarea şi la gestionarea benefică a situaţiilor problemă.
Dacă suntem dispuşi să privim în profunzimile vieţii, realizăm că nu există conflict, ci o nemărginită necesitate de Viaţă. Poate direcţiile în care ne căutăm binele nu sunt cele mai bune, poate, în final direcţiile se unesc! Sau poate nu observăm esenţialul.
Orice relaţie este mai mult decât ceea ce pare a fi, pentru o parte dintre relaţii este necesară doar o restructurare, pentru altele conştientizare şi restartare şi doar pentru unele este necesară o încheiere, dar o încheiere benefică pentru toţi cei implicaţi.
Şi, să nu uităm, în multe cazuri punctele de cotitură pot să recreeze relaţiile armonios şi pe baze solide.
Pe de altă parte, noi înţelegem perfect disconfortul pe care îl resimte o persoană atunci când are o situaţie neplăcută de rezolvat. De aceea, încă de la prima şedinţă de mediere, problemele, supărările şi disconfortul situaţiei vor începe să se destrame, iar în locul lor vor începe să reapară: liniştea, iubirea şi bucuria de a trăi, sau viaţa însăşi.
………………………………………………………………………………………………………………………………….
Avantajele medierii. La mediator părţile pot să aleagă: confidenţialitate, soluţia, durata, costuri, data, ora şi locaţia medierii. Întâlniri comune şi/sau separate. Şi să beneficieze de multe alte avantaje, funcţie de particularităţile cauzei, între care sprijinirea părţilor în obţinerea unei soluţii pe care nu o vor regereta niciodată şi care îi va onora.
Domeniile medierii: în domeniul protecţiei consumatorilor, în materia dreptului familiei, în domeniul litigiilor privind posesia, grăniţuirea, strămutarea de hotare, precum şi în orice alte litigii care privesc raporturile de vecinătate, în domeniul răspunderii profesionale, în litigiile civile. Detalii mai jos.
Dacă doriţi să preveniţi sau să rezolvaţi o dispută cu efecte benefice pe termen lung şi să alegeţi în favoarea dumneavoastră, vă aşteptăm să solicitaţi o programare.
Medierea face parte din modalitățile alternative de soluționare a conflictelor folosite pentru restabilirea dialogului, comunicării si echilibrului atunci cand exista un conflict între două sau mai multe persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asigurând în același timp prevenirea sau rezolvarea disputelor, păstrarea, relansarea și reconstrucția relațiilor de colaborare între părțile aflate în conflict.
Mediatorul este persoana specializată și aptă sa faciliteze negocierile dintre părțile aflate într-un conflict și să le sprijine pentru soluționarea conflictului, prin metode și tehnici specifice profesiei care trebuie să servească exclusiv intereselor legitime și obiectivelor urmărite de părțile aflate în conflict.
Medierea se poate realiza pentru orice tip de conflicte ce nu au fost deduse judecăţii sau în orice litigii aflate pe rolul instanţelor de judecată.
În cadrul şedinţelor de mediere se poate acorda, la cerere, şi consiliere pentru depăşirea unor stări sau situaţii cu care se confruntă solicitantul în evoluţia personală şi profesională, valorificand şi dezvoltând resursele şi potenţialul propriu, conform standardului de Consilier pentru dezvoltare personală din care prezentăm un extras mai jos:
Extras din prevederile Standardului ocupaţional de Consilier pentru dezvoltare personală
Consilierea pentru dezvoltare personala se poate utiliza in urmatoarele domenii: Scoala (elevi, parinti, cadre didactice), institutii de asistenta medicala, institutii de asistenta sociala, Muncii si al relatiilor de munca, Relatii de cuplu si de familie, Nevoilor speciale si in domeniul Spiritual.
Obiectivul sedintelor este atingerea unui nivel optim al dezvoltarii personale prin identificarea si dezvoltarea capacitatilor si resurselor personale: cunoasterea de sine, acceptarea de sine, perceperea sensului in viata, autonomie, incredere, control si altele.
Consilierul pentru dezvoltare personala este un specialist care lucreaza cu persoane sanatoase din punct de vedere psihic, care au nevoie sa exploreze sau sa depaseasca diverse stari sau situatii cu care se confrunta in evolutia personala si profesionala, valorificand si dezvoltand resursele si potentialul propriu.
Interventia specializata a consilierului pentru dezvoltare personala consta in ghidarea, sustinerea si incurajarea interlocutorilor, prin intermediul unor tehnici si instrumente specifice, in vederea sondarii si relevarii propriilor capacitati si resurse si a constientizarii punctelor critice din existenta proprie si a posibilitatilor de depasire a situatiilor neconvenabile intr-o maniera particularizata si non-directiva.
Pentru mai multe detalii şi pentru programări vă rugăm să ne contactaţi la adresa de e-mail: oameniipacii@gmail.com
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Avantajele Medierii:
– părţile îşi aleg soluţia;
– confidenţialitate;
– durata redusă;
– costuri reduse;
– flexibilitateaprocedurii;
– alte avantaje, funcţie de cauză.
Tipuri de Cauze care pot fi mediate:
a) în domeniul protecţiei consumatorilor, când consumatorul invocă existenţa unui prejudiciu ca urmare a achiziţionării unui produs sau unui serviciu defectuos, a nerespectării clauzelor contractuale ori garanţiilor acordate, a existenţei unor clauze abuzive cuprinse în contractele încheiate între consumatori şi operatorii economici ori a încălcării altor drepturi prevăzute în legislaţia naţională sau a Uniunii Europene în domeniul protecţiei consumatorilor;
b) în materia dreptului familiei.
Pot fi rezolvate prin mediere neînţelegerile dintre soţi privitoare la:
– continuarea căsătoriei;
– partajul de bunuri comune;
– exerciţiul drepturilor părinteşti;
– stabilirea domiciliului copiilor;
– contribuţia părinţilor la întreţinerea copiilor;
– orice alte neînţelegeri care apar în raporturile dintre soţi cu privire la drepturi de care ei pot dispune potrivit legii.
Acordurile de mediere încheiate de părţi, în cauzele/conflictele ce au ca obiect exerciţiul drepturilor părinteşti, contribuţia părinţilor la întreţinerea copiilor şi stabilirea domiciliului copiilor, îmbracă forma unei hotărâri de expedient / Hotărâre care consfințește învoiala părților.
c) în domeniul litigiilor privind posesia, grăniţuirea, strămutarea de hotare, precum şi în orice alte litigii care privesc raporturile de vecinătate;
d) în domeniul răspunderii profesionale în care poate fi angajată răspunderea profesională, respectiv cauzele de malpraxis, în măsura în care prin legi speciale nu este prevăzută o altă procedură;
e) în domeniul răspunderii profesionale izvorâte din încheierea, executarea şi încetarea contractelor individuale de muncă;
f) în litigiile civile a căror valoare este sub 50.000 lei, cu excepţia litigiilor în care s-a pronunţat o hotărâre executorie de deschidere a procedurii de insolvenţă, a acţiunilor referitoare la registrul comerţului şi a cazurilor în care părţile aleg să recurgă la procedura prevăzută la art. 1.013-1.024 sau la cea prevăzută la art. 1.025-1.032 din Legea nr. 134/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
În cazul în care conflictul a fost dedus judecăţii, soluţionarea acestuia prin mediere poate avea loc din iniţiativa părţilor sau la propunerea oricăreia dintre acestea ori la recomandarea instanţei, cu privire la drepturi asupra cărora părţile pot dispune potrivit legii. Medierea poate avea ca obiect soluţionarea în tot sau în parte a litigiului.
Mediatorul este persoana specializată și aptă sa faciliteze negocierile dintre părțile aflate într-un conflict și să le sprijine pentru soluționarea conflictului, prin metode și tehnici specifice profesiei care trebuie să servească exclusiv intereselor legitime și obiectivelor urmărite de părțile aflate în conflict.
Medierea face parte din modalitățile de soluționare a conflictelor folosite pentru restabilirea dialogului, comunicării si echilibrului atunci cand exista un conflict între două sau mai multe persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asigurând în același timp prevenirea sau rezolvarea disputelor, păstrarea, relansarea și reconstrucția relațiilor de colaborare între părțile aflate în conflict.
Consiliul de Mediere este autoritatea competentă din România privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesia de mediator, ca profesie reglementată, în conformitate cu Legea nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare.
Mediarea Conflictelor
Medierea este o modalitate alternativă de soluționare a conflictelor folosită pentru restabilirea dialogului, comunicării si echilibrului atunci cand exista un conflict între două sau mai multe persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asigurând în același timp prevenirea sau rezolvarea disputelor, păstrarea, relansarea și reconstrucția relațiilor de colaborare între părțile aflate în conflict.
Mediatorul este persoana specializată și aptă sa faciliteze negocierile dintre părțile aflate într-un conflict și să le sprijine pentru soluționarea conflictului, în vederea obținerii într-un termen rezonabil, convenit de comun acord de părţi şi de mediator, a unei soluții reciproc convenabile, eficiente și durabile.
Medierea se desfășoară într-un cadru nepublic și informal iar mediatorul, este obligat să nu divulge față de terți informațiile de care ia cunoștință în cursul activității de mediere, precum și cu privire la documentele întocmite sau care i-au fost predate de către părți pe parcursul medierii, chiar și după încetarea funcției sale.
Exercitarea profesiei de către mediator se face în condiții de neutralitate, mediatorul neputând avea vreun interes față de obiectul medierii și de imparțialitate, păstrând permanent un echilibru între părți.
Profesia de mediator este liberă și independentă și se exercită în condițiile prevăzute de Legea nr.192/2006 privind medierea și organizarea profesiei de mediator, cu modificările ulterioare, denumită în continuare Lege și ale Statutului profesiei de mediator.
Profesia de mediator se exercită numai de către mediatorii autorizați, care constituie Corpul Profesional al Mediatorilor din România, înscriși în Tabloul Mediatorilor, la secțiunea „activi”, întocmit și publicat de Consiliul de Mediere
Consiliul de Mediere este autoritatea competentă din România privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesia de mediator, ca profesie reglementată, în conformitate cu Legea nr. 200/2004 privind recunoaşterea diplomelor şi calificărilor profesionale pentru profesiile reglementate din România, cu modificările şi completările ulterioare.
Medierea se poate realiza pentru conflicte ce nu au fost deduse judecăţii sau în litigii aflate pe rolul instanţelor de judecată.
Alegeţi: Soluţia care Onoreaza - Acordul care Creşte - Împăcarea care Uneşte!